Spôsob platby

Dobierka

Pri dobierke je tovar možný zaplatiť doručovateľovi pri prebratí tovaru. Cena tovaru je uvedená na priloženej faktúre a zahŕňa v sebe DPH.

Nákup platobnou kartou

Informácie o bezpečnom nákupe platobnou kartou cez služby banky  tu>>>

Nákup platobnou kartou

Informácie o platbe platobnou kartou

MOUNTEX webshop ponúka bezpečnú platbu platobnou kartou, poskytovanú bankou K&H. Bezpečnosť je založená na rozdelení údajov. Webshop dostane údajeiba o nákupe, K&H banka iba údaje potrebné na transakciu, a to na stránke s 128 bitovým SSL šifrovaním. K údajom na platobnej stránke webshop nemá prístup, iba K&H. O úspešnosti transakcie Ťa informuje webshop. Internetový prehliadač musí podporovať SSL šifrovanie!

Protihodnota tovaru, zaplatená suma bude blokovaná na účte. Prosíme, prečítaj si podrobne nasledujúce informácie.

Na čo si treba dávať pozor?

  • Prečítaj si dôležité informácie ohľadom nákupu, platby a doručení tovaru 
  • Eviduj si údaje ohľadom svojich nákupov!
  • Eviduj si informácie ohľadom svojich transakcií! (číslo transakcie, kód)
  • Zabezpeč, aby sa k Tvojim údajom o platobnej karte sa nedostala neoprávnená osoba.
  • Používaj taký internetový prehliadač, ktorý podporuje šifrovanie SSL!


O bezpečí

SSL, je skratka šifrovacieho procesu Secure Sockets Layer. Naša banka má 128 bitový šifrovací kľúč, ktorý chráni komunikačný kanál. VeriSign umožňuje pre K&H používanie tohto 128 bitového kľúča, pomocou ktorého zabezpečujeme SSL šifrovanie. V súčasnosti sa používa v 90% svetového elektronického obchodu. Internetový prehliadač, používaný zákazníkom, zašifruje údaje pred ich odoslaním do K&H, a tým pádom sa nemôžu dostať do rúk nepovolanej osoby.

Typy platobných kariet

Internetový platobný systém banky K&H umožňuje používanie nasledovných platobných kariet: MasterCard, VISA, VISA Electron ( VISA Electron iba v tom prípade, ak to banka povoľuje, ktorá vydala kartu).

Postup transakcie

  1. Vyber si produkt na stránke MOUNTEX Webshop, ktorý chceš zaplatiť platobnou kartou.
  2. Potom budeš presmerovaný na bezpečnú stránku banky K&H, kde zadávaš potrebné údaje na začatie transakcie.
  3. Po zadaní potrebných údajov transakciu začneš kliknutím na "Uskutočniť transakciu"
  4. Po uskutočnení transakcie sa vrátiš na stránku MOUNTEX Webshop, kde dostaneš informácie o úspešnosti transakcie.

Pri platbe platobnou kartou, po úspešnej transakcii - čo znamená prijatie karty po kontrole platnosti a kontrole dostatočných finančných zdrojov - banka K&H spustí požiadavku na protihodnotu tovaru.

Ak Ťa systém nepresmeruje späť na stránku webshopu, transakcia bola neúspešná. Ak na platobnej stránke banky klikneš na "späť/back", alebo na "znovu/refresh", alebo, ak zatvoríš okno, transakcia bude neúspešná.

Ak chceš vedieť podrobnosti a príčiny neúspešnej transakcie, prosíme, kontaktuj svoju banku.

Otázky a odpovede ohľadne internetového nákupu platobnou kartou

O kartách

S akými kartami je možné platiť?
Platiť je možné kartami VISA a Mastercard a niektorými platobnými kartami VISA Electron. Možnosť internetových úhrad kartami VISA Electron závisí od banky, ktorá ich vydala.

Karty ktorej banky sú vhodné na internetové nákupy?
Každá taká platobná karta VISA a Mastercard (EC/MC), ktorá dostala povolenie internetovej platby od banky, ktorá ich vydala, ďalej všetky katy, ktoré boli vydané na internetový nákup.

Môžem plaťiť nákupnou kartou?
Obchodníkmi vydanými kartami, ktoré slúžia na zbieranie vernostných bodov, nie je možné platiť.

Je možné platiť kartami co-branded?
Každou takou co-branded kartou je možné platiť, ktorá má základy kariet MasterCard, alebo VISA a je vytvorená na internetovú platbu.

Platobný proces

Čo sa odohráva v pozadí online platby?
Ak si kupujúci na stránke predávajúceho/poskytovateľa služby si vyberie možnosť úhrady platobnou kartou, systém ho presmeruje na stránku banky s bezpečnostným komunikačným kanálom. Pre úhradu je potrebné udať číslo platobnej karty, dobu platnosti a trojciferný overovací kód, ktorý sa nachádza na páse s podpisom. Transakciu spustí kupujúci, od tej chvíle karta prechádza kontrolou v reálnom čase, kde sa kontroluje pravosť karty, pravdivosť údajov, denný limit nákupu a dostatok finančných zdrojov na účte. Ak na realizáciu transakcie sú všetky údaje v poriadku, banka vinkuluje danú sumu na účte.  Odpočet sumy z účtu nastane behom niekoľkých dní v závislosti od banky.

V čom sa líši internetový nákup kartou od klasického?
Rozoznávame transakcie v prítomnosti platobnej karty (Card Present) a bez prítomnosti karty (Card not Present) tranzakciókat. Transakcia Card Present sa realizuje za pomoci terminálu POS. Po vložení karty a zadaní PIN-kódu sa vytvorí kontakt medzi bankou majiteľa karty cez centrálu a podľa typu karty sieť  VISA, alebo MasterCard. Tu sa uskutoční kontrola doby platnosti a dostatku zdrojov (autorizácia). Po tom istom komunikačnom kanáli POS terminál (teda vlastne predajca) dostane súhlas, alebo nesúhlas. Kupujúci podpíše blok. Card not Present je taká transakcia, pri realizácii ktorej platobná karta fyzicky nie je prítomná. Sem patria transakcie realizované poštou, po telefóne, alebo elektronickou cestou (internet), ktorú kupujúci (majiteľ platobnej karty) odštartuje zadaním údajov na bezpečnej (128 bitové šifrovanie) platobnej stránkel. Po úspešnej transakcii kupujúci dostane kód, ktorý je totožný s číslom faktúry.

Čo znamená vinkulácia?
Po informovaní banky o transakcii nasleduje blokovanie - vinkulácia, lebo do doby prevodu sumy - ktorá sa realizuje počas niekoľkých dní - by sa daná suma mohla minúť ešte raz. Preto vinkuláciou sa daná suma oddelí od voľných prostriedkov. Blokovaná suma je súčasťou účtu, teda zúročuje sa, ale sa nemôže minúť. Vinkulácia zaručuje neprijatie takých transakcií, na ktoré už nie sú voľné prostriedky, hoci prostriedky na účte by ich ešte umožňovali.

Príčiny neúspešnej transakcie a činnosti okolo nej

Obyčajne banka, ktorá vydala kartu neprijíma platobný príkaz, ale pri použití platobnej karty to môže byť aj komunikačná chyba - príkaz na platbu, realizáciu transakcie, sa nedostane k banke.

Chyba karty

  • Karta nie je vhodná na platbu cez internet.
  • Používanie karty na platby cez internet neumožňuje banka.
  • Zakázané používať kartu.
  • Údaje z karty boli chybne zadané.
  • Doba platnosti karty sa skončila.

Chyba účtu

  • Nie sú dostatočné voľné prostriedky na realizáciu transakcie.
  • Suma prevyšuje denný povolený limit.

Chyba komunikácie

  • Komunikácia bola prerušená. Je potrebné skúsiť znovu.
  • Transakcia bola neúspešná kvôli vypršaniu časového limitu. Je potrebné skúsiť znovu.

Chyba technického charakteru

  • Ak sa systém nepresmeroval z platobnej stránky na stránku predajcu, transakcia bola neúspešná.
  • Ak Ťa systém presmeroval z platobnej stránky, ale a sa vrátiš na ňu kliknutím na  "back", "reload", alebo "refresh", systém automaticky zakáže transakciu.

Čo treba robiť v prípade neúspešnej platobnej procedúry?
O transakcii sa automaticky generuje identifikačné číslo transakcie, ktorú doporučujeme poznačiť si. Ak je transakcia zamietnutá zo strany banky, treba kontaktovať pracovníka pobočky.

Prečo treba kontaktovať banku pri neúspešnej transakcii?
Počas kontroly platobnej karty  banka, ktorá kartu vydala, informuje banku predajcu o uskutočniteľnosti transakcie. Klientom inej banky banka dôverné informácie nevydá.

Čo znamená, ak od svojej banky som dostal sms o vinkulácii finančných prostriedkov, ale predajca informuje o neúspešnosti transakcie?
Toto sa môže vyskytnúť v tom prípade, ak sa kontrola karty udiala na platobnej stránke, ale klient sa nevrátil na internetovú stránku predajcu. Transakcia sa považuje za nedokončenú a automaticky za neúspešnú. Vinkulácia bude zrušená a prostriedku uvoľnené.

Bezpečie

Čo znamená  VeriSign a SSL komunikačný kanál s 128 bitovým šifrovaním?
SSL, je skratka šifrovacieho procesu Secure Sockets Layer. Naša banka má 128 bitový šifrovací kľúč, ktorý chráni komunikačný kanál. VeriSign umožňuje pre K&H používanie tohto 128 bitového kľúča, pomocou ktorého zabezpečujeme SSL šifrovanie. V súčasnosti sa používa v 90% svetového elektronického obchodu. Internetový prehliadač, za pomoci SSL zašifruje údaje majiteľa karty pred ich odoslaním, tým pádom sa dostanú v takejto forme do banky K&H a tak sú nepoužiteľné pre neoprávnenú osobu.

Po realizácii transakcii ma upozorňuje prehliadač, že opúšťam zabezpečenú zónu. Je takto garantované bezpečie transakcie?
V plnom rozsahu áno! Proces platby je realizovaný cez komunikačný kanál so 128 bitovým šifrovaním, je úplne bezpečný. Po realizácii transakcie je klient presmerovaný späť na stránku obchodníka, a ak stránka obchodníka nie je zašifrovaná, prehliadač upozorní, že opúšťa zabezpečenú stránku. Toto neznamená nebezpečie na transakcie.

Čo je CVC2/CVV2 kód?
V prípade MasterCard, tzv. Card Verification Code, v prípade Visa, tzv. Card Verification Value je taká kódovaná numerická hodnota na magnetickom prúžku, pomocou ktorej je možné overiť pravosť platobnej karty. Tzv.  CVC2 kód, ktorý je vlastne posledné trojčíslie kódu na zadnej strane kariet Mastercard, treba udať pri internetových nákupoch.

Čo znamená Verified by Visa?
Majitelia kariet Visa, registrovaní v systéme  Verified by Visa, si zvolia heslo u banky, ktorá vydáva kartu, za pomoci ktorého sa identifikujú pri internetovom nákupe a ktoré ponúka ochranu proti neoprávnenému použitiu platobnej karty Visa. Banka K&H prijíma karty vydané v systéme Verified by Visa.

Čo znamená UCAF kód?
V prípade platobných kariet MasterCard si možno dostal identifikačný kód. Ak nie, nechaj políčko prázdne.